Liczba dzieci: 24
Wiek: 6 lat
Projekt edukacyjny Wiosna
Cele ogólne:
- Rozwijanie zainteresowania światem przyrody
- Zapoznanie się z zagadnieniami dotyczącymi życia zwierząt
- Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt
- rozwijanie umiejętności rozróżniania owadów
- poznanie cyklu życiowego motyla
- rozbudzenie zainteresowania małymi zwierzątkami
- doskonalenie umiejętności interpretacji muzyki ruchem
- rozwijanie zmysłu obserwacji
- Uwrażliwianie na piękno przyrody
- rozwijanie wyobraźni i koordynacji wzrokowo-ruchowej w zabawach plastycznych i konstrukcyjnych
- rozwijanie kompetencji matematycznych dziecka w zakresie rachowania
- rozwijanie inwencji twórczej
- klasyfikowanie zbioru pod względem wielkości, kształtu, koloru
- rozwijanie poczucia rytmu, ilustrowanie muzyki ruchem
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu
- rozwijanie słuchu fonemowego
- ćwiczenia w zakresie analizy i syntezy wyrazów
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania liter w sytuacjach zabawowych
- ćwiczenia grafomotoryczne
- utrwalenie samogłosek i spółgłosek
- kształcenie rozumienia różnicy pomiędzy samogłoską a spółgłoską
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- kształtowanie orientacji na kartce papieru
- doskonalenie posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
- Sukcesywne rozwijanie umiejętności poznania siebie i otaczającego świata.
- Poznanie wpływu roślin i zwierząt na życie człowieka
- Rozbudzanie wyobraźni muzycznej podczas pląsania do muzyki, słuchania oraz śpiewania piosenek
- Rozbudzenie dziecięcej ciekawości.
- Pokonywanie własnych słabości, barier i nieśmiałości.
- Kształcenie umiejętności wspólnej zabawy
- Poznanie zawodów związanych z przyrodą
- zachęcanie do podejmowania swobodnych i samodzielnych zabaw ruchowych uwzględniających bieganie, turlanie, skakanie, pełzanie itp.
HARMONOGRAM PROJEKTU WIOSNA
TEMATY ZAJĘĆ/ DATY MOGĄ ULEC MODYFIKACJI ZE WZGLĘDU NA ZAINTERESOWANIA DZIECI, WIZYTY EKSPERTÓW ITP.
20. III | DZIEŃ ŻABY |
21. III | DZIEŃ WIOSNY – Korowód wiosenny |
24. III | WIOSNA – co o niej wiemy? – Wprowadzenie do projektu, mapa pojęć. |
25. III | WIOSNA – czego chcielibyśmy się dowiedzieć? – lista pytań dzieci. |
26. III | Dlaczego wiosną rosną kwiaty? |
27. III | Dlaczego przebiśniegi przebijają się przez śnieg, a inne kwiaty nie oraz dlaczego kwiaty gubią płatki? |
28. III | Jakie są rodzaje krokusów i dlaczego kwiaty są zapylane? |
31. III | Co to jest Marzanna? Dlaczego świętujemy nadejście wiosny, a innych pór roku nie? |
01. IV | Dlaczego świętujemy Prima Aprilis? |
02.IV | Dlaczego robi się coraz cieplej i dlaczego gdy słońce świeci jest ciepło, a gdy nie świeci jest zimno? |
03.IV | Dlaczego wiosną wszystko robi się zielone, a na drzewach pojawiają się pąki? |
04.IV | Co to są bazie kotki i jakie są rośliny wiosną? |
07.IV | Dlaczego wiosną sadzimy roślinki? |
08.IV | Jakie są rodzaje drzew? |
09.IV | Dlaczego wiosną dni są dłuższe? |
10.IV | Jak ozdabiać jajka wielkanocne? WARSZTATY Z RODZICAMI |
11.IV | WYCIECZKA DO KINA MUZA |
14.IV | Dlaczego wiosną jest Zajączek Wielkanocny? |
15.IV | ŚNIADANIE WIELKANOCNE |
16.IV | Dlaczego pogoda się zmienia i dlaczego tak często pada deszcz? |
17.IV | Dlaczego pojawia się tęcza? |
18.IV | Dlaczego świętujemy Śmigus-dyngus? |
21.IV | ŚMIGUS-DYNGUS |
22.IV | DZIEŃ ZIEMI |
23.IV | DZIEŃ KSIĄŻKI |
24.IV | Dlaczego na wiosnę wracają ptaki i dlaczego ptaki rodzą się wiosną? |
25.IV | Dlaczego bociany budują gniazda na wysokich słupach? |
28.IV | Dlaczego zwierzęta budzą się wiosną? |
29.IV | Dlaczego leśne zwierzęta rodzą się na wiosnę? |
30.IV | Jakie są majowe święta? |
01.V | ŚWIĘTO PRACY |
02.V | DZIEŃ FLAGI |
05.V | Dlaczego wiewiórki wychodzą z kryjówek, co robią wiosną? |
06.V | Dlaczego wiosną są motyle? |
07.V | WYCIECZKA DO SZRENIAWY |
08.V | Jakie owady można spotkać wiosną? |
09.V | Dlaczego rosną owoce, czy rosną wiosną? |
12.V | Podsumowanie projektu. Quiz |
DZIECI ZADAŁY PYTANIA PROJEKTOWE. JEŚLI CHCĄ PAŃSTWO ODPOWIEDZIEĆ DZIECIOM NA ZADANE PYTANIE – ZAPRASZAMY W ROLI EKSPERTA