Liczba dzieci: 24
Wiek: 6 lat
Projekt edukacyjny: Zwierzęta
Data rozpoczęcia i planowego zakończenia projektu:
15.05.2025 – 30.06.2025
Cele ogólne:
– kształtowanie postawy szacunku wobec roślin i zwierząt,
– poszerzanie wiedzy dzieci nt. wybranych zwierząt domowych, gospodarskich oraz dzikich, zapoznanie z ciekawostkami na ich temat,
– utrwalanie tradycji przeżywania i świętowania uroczystości tj. Dzień Dziecka, Dzień Rodziny,
– ukazanie wartości rodziny w życiu osobistym i społecznym człowieka,
– wzmacnianie prawidłowych relacji dziecka z rodziną,
– kształtowanie więzi emocjonalnej z członkami najbliższej rodziny,
– rozwijanie postawy szacunku do innych osób oraz chęci niesienia im pomocy, obchodzenie Dnia Dobrych Uczynków,
– zapoznanie z zawodem: pszczelarza, stomatologa,
– rozwijanie dziecięcej wyobraźni, kreatywności i aktywności twórczej poprzez działalność plastyczną,
– kształtowanie tradycji rodzinnych,
– doskonalenie umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczych,
– wzbogacanie doświadczeń sensorycznych,
– kształtowanie umiejętności czerpania przyjemności z kontaktu z przyrodą,
– doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad bezpieczeństwa,
– doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad z kodeksu przedszkolaka,
– kształtowanie postawy odpowiedzialności za powierzone dyżury,
– doskonalenie umiejętności obdarzania uwagą dzieci i dorosłych,
– doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania podstawowych uczuć i emocji,
– rozwijanie umiejętności podawania cech charakterystycznych dla wiosny oraz nowej pory roku tj. lato,
– rozwijanie umiejętności posługiwania się porami roku, nazwami dni tygodnia oraz miesięcy,
– rozwijanie kompetencji społecznych,
– wzmacnianie wiary we własne siły,
– przełamywanie nieśmiałości do publicznych wystąpień – wzmacnianie odporności emocjonalnej,
– rozwijanie umiejętności rozróżniania świata fikcji od realnej rzeczywistości,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– rozwijanie kompetencji matematycznych,
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania cyfr i liczb,
– rozwijanie zainteresowań nowoczesną technologią,
– doskonalenie umiejętności samoobsługowych,
– rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,
– rozwijanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała,
– rozwijanie umiejętności językowych,
– doskonalenie umiejętności zadawania pytań,
– wzbogacanie słownictwa,
– rozwijanie zainteresowań literackich oraz czytelniczych,
– rozwijanie zainteresowań literami, wdrażanie do rozpoznawania liter, podejmowanie pierwszych prób czytania krótkich wyrazów,
– rozwijanie kreatywności oraz twórczego działania,
– rozwijanie twórczej inwencji plastycznej,
– rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych,
– kształtowanie poczucia przynależności narodowej,
– doskonalenie umiejętności klasyfikacyjnych,
– doskonalenie umiejętności prezentowania się przed grupą – wystąpienia w roli eksperta,
– rozwijanie poczucia rytmu,
– rozwijanie umiejętności wokalnych,
– rozwijanie umiejętności precyzyjnych,
– kształtowanie umiejętności utrzymywania porządku w swoim otoczeniu,
– utrwalanie zwrotów grzecznościowych,
– rozwijanie odporności emocjonalnej,
– doskonalenie umiejętności podawania własnego adresu zamieszkania,
– doskonalenie procesów pamięciowych,
– rozwijanie umiejętności recytatorskich,
– kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,
– rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
– rozwijanie prawidłowego chwytu pisarskiego,
– rozwijanie małej i dużej motoryki,
– doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
– rozwijanie słuchu fonemowego,
– rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,
-rozwijanie koncentracji uwagi,
– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
– kształtowanie orientacji w przestrzeni,
– kształtowanie orientacji na kartce papieru,
– doskonalenie umiejętności rozróżniania strony lewej i prawej,
– usprawnianie narządów artykulacyjnych,
– rozwijanie umiejętności parateatralnych,
– rozwijanie zainteresowań językami obcymi, wdrażanie do umiejętności posługiwania się prostymi zwrotami w języku obcym,
– integracja grupy rówieśniczej,
– rozwijanie umiejętności tanecznych,
– utrwalanie zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych tj. środkach komunikacji miejskiej, Zoo,
– rozwijanie opiekuńczej postawy w stosunku do młodszych kolegów oraz koleżanek,
– doskonalenie umiejętności utrzymywania równowagi,
– rozwijanie szybkości i zwinności oraz dokładności w swoich działaniach podczas udziału w Igrzyskach Olimpijskich Przedszkolaków,
HARMONOGRAM PROJEKTU ZWIERZĘTA
TEMATY ZAJĘĆ/ DATY MOGĄ ULEC MODYFIKACJI ZE WZGLĘDU NA ZAINTERESOWANIA DZIECI, WIZYTY EKSPERTÓW ITP.
15.V | Zwierzęta– co o nich wiemy?
Wprowadzenie do projektu, mapa pojęć. |
16.V | Zwierzęta – czego chcielibyśmy się o nich dowiedzieć? –
Lista pytań dzieci. |
19.V | Dlaczego gepardy są takie szybkie? |
20.V | Dzień Pszczoły. |
21.V | Dzień Dobrych Uczynków. |
22.V | Dzień Praw Zwierząt. |
23.V | Czemu kapibara to rzadkie zwierzę? |
26.V | Dlaczego bobry budują tamy? |
27.V | Czemu czarne pantery chodzą w nocy? |
28.V | Dlaczego lwy są groźne i mają grzywę? |
29.V | Dlaczego gekony chodzą w nocy? |
30.V | Dzień Dziecka. |
02.VI | Dlaczego rekin wielorybi żywi się tylko planktonem? |
03.VI | Dlaczego szympansy mają czarne futro a też są małpami? |
04.VI | Wycieczka do Starego Zoo. |
05.VI | Poznajemy zawód stomatologa – spotkanie z przedstawicielem zawodu. |
06.VI | Igrzyska Olimpijskie Przedszkolaków organizowane przez Zespół Ogrodów Jordanowskich. |
09.VI | Jakie są rasy wilków? |
10.VI | Dlaczego kurczaki są żółte? |
11.VI | Międzynarodowy Dzień Rysia. |
12.VI | Dlaczego ptaki śpią z otwartymi oczami? |
13.VI | Dlaczego papugi są kolorowe i powtarzają po człowieku? |
16.VI | Zakończenie roku szkolnego. |
17.VI | Dlaczego ptaki mają dzioby i latają a ludzie nie? |
18.VI | Jakie sią gatunki jaszczurek? |
19.VI | Boże Ciało. |
20.VI | Dlaczego hieny się śmieją? |
23.VI | Światowy Dzień Żyrafy. |
24.VI | Dlaczego surykatka biega na dwóch łapach? |
25VI | Dlaczego konie są płochliwe i śpią na stojąco? |
26.VI | Czemu wiewiórki lubią orzechy i są rude? |
27.VI | Jakie są rasy kotów i dlaczego niektóre koty nie lubią pływać? |
30.VI | Podsumowanie projektu. Quiz. |
DZIECI ZADAŁY PYTANIA PROJEKTOWE. JEŚLI CHCĄ PAŃSTWO ODPOWIEDZIEĆ DZIECIOM NA ZADANE PYTANIE – ZAPRASZAMY W ROLI EKSPERTA J