Liczba dzieci: 24
Wiek: 6 lat
Projekt edukacyjny: Sztuka
Cele ogólne:
- Rozbudzanie zainteresowań dzieci związanych ze sztuką
- rozwijanie wyobraźni dziecka poprzez kontakt z wytworami sztuki (fotografie dzieł uznanych artystów polskich i zagranicznych)
- zapoznanie z twórczością wybranych malarzy
- rozwijanie umiejętności posługiwania się wzbogaconymi technikami plastycznymi oraz umiejętne operowanie narzędziami i materiałem
- rozwijanie uzdolnień twórczych i zainteresowań teatrem
- zapoznanie z różnymi rodzajami tańca
- rozwijanie umiejętności przedstawiania poznanych utworów za pomocą gestu, mimiki, ruchu
- rozwijanie umiejętności operowania głosem pod względem intonacyjnym
- rozbudzanie zainteresowań muzycznych dzieci
- zapoznanie z twórczością wybranych kompozytorów
- rozwijanie wyobraźni muzycznej
- kształtowanie poczucia rytmu
- doskonalenie umiejętności interpretacji muzyki ruchem
- rozwijanie kreatywności poprzez tworzenie własnych melodii i akompaniamentu
- zapoznanie z rozmieszczeniem instrumentów w orkiestrze symfonicznej
- poznanie wybranych instrumentów
- rozwijanie zmysłu obserwacji
- wzbogacanie słownictwa
- doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter
- kształcenie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem
- kształcenie umiejętności aktywnego słuchania
- kształcenie umiejętności opowiedzenia wydarzeń na podstawie ilustracji
- kształcenie umiejętności logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słownych
- kształcenie umiejętności goszczenia ekspertów
- poznanie zawodów związanych ze sztuką
- kształcenie umiejętności konstruowania z darów freblowskich
- klasyfikowanie zbioru pod względem jednej, ustalonej cechy
- rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
- rozwijanie słuchu fonemowego
- ćwiczenia w zakresie analizy i syntezy wyrazów
- wprowadzanie liter pisanych i drukowanych
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania liter w sytuacjach zabawowych
- utrwalanie samogłosek i spółgłosek
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- rozwijanie orientacji w przestrzeni
- kształtowanie orientacji na kartce papieru
- rozwijanie umiejętności rachowania i przeliczania w życiu codziennym
- kształcenie umiejętności stosowania pojęć matematycznych
- rozbudzenie dziecięcej ciekawości.
- pokonywanie własnych słabości, barier i nieśmiałości.
- aktywne rozwijanie narządów artykulacyjnych.
- wczesne stwarzanie podstaw do nauki języków obcych.
- kształcenie umiejętności wspólnej zabawy
- zachęcanie do śpiewu oraz zabaw ruchowych przy muzyce
- udział w dydaktycznych zabawach w teatr
- zachęcanie do podejmowania swobodnych i samodzielnych zabaw ruchowych uwzględniających bieganie, turlanie, skakanie, pełzanie itp.
HARMONOGRAM PROJEKTU SZTUKA
TEMATY ZAJĘĆ/ DATY MOGĄ ULEC MODYFIKACJI ZE WZGLĘDU NA ZAINTERESOWANIA DZIECI, WIZYTY EKSPERTÓW ITP.
03. II | SZTUKA – co o niej wiemy? – Wprowadzenie do projektu, mapa pojęć. |
04. II | SZTUKA– czego chcielibyśmy się dowiedzieć? – lista pytań dzieci. |
05. II | Skąd się wzięła sztuka? |
06. II | Jakie są rodzaje sztuki? |
07. II | Dlaczego kucharzowi wychodzą czasami piękne dania? DZIEŃ PIZZY |
10. II | Czy artyści występują na scenie? |
11. II | Jakie są rodzaje muzyki i czy trójkąt gra w muzyce rockowej? |
12. II | WARSZTATY ZE STUDENTAMI MEDYCYNY |
13.II | Jak pisarze piszą tak długie książki? DZIEŃ DOBREGO SŁOWA |
14.II | WALENTYNKI |
17.II | Czy granie na instrumentach jest sztuką? WARSZTATY MUZYCZNE – INSTRUMENTY Z CHIN |
18.II | Dlaczego w kinie można obejrzeć film? WYCIECZKA DO KINA MUZA |
19.II | Dlaczego na łyżwach się tańczy? |
20.II | Dlaczego na koncertach jest scena? SPOTKANIE Z WUJKIEM OGÓRKIEM |
21.II | Dlaczego baletnice są tak wygimnastykowane? |
24.II | Którzy artyści świetnie śpiewają? |
25.II | Jakie są rodzaje tańca? Jak się tańczy kankana oraz breakedance? Warsztaty taneczne |
26.II | Co to jest Judo? |
27.II | Co to jest karate? |
28.II | Dlaczego w muzeum są obrazy? |
03.III | Dlaczego malarz maluje i dlaczego używa różnych farb? |
04.III | Jak się maluje plamą? |
05.III | Jak się wykonuje rzeźby oraz dlaczego artyści robią wielkie rzeźby lodowe? |
06.III | Czy fotografia to sztuka? |
07.III | Co to jest rękodzieło i czy szydełkowanie jest sztuką? |
10.III | Czy komiks to sztuka i czy artyści tworzą bajki? |
11.III | Czy robienie tatuaży to sztuka? |
12.III | Dlaczego w teatrze jest kurtyna i scena? |
13.III | Czy aktorstwo to sztuka? |
14.III | Jak magik robi tak niesamowite sztuczki? |
17.III | WYCIECZKA DO KINA MUZA |
18.III | Dlaczego na akrobatyce są tak trudne ćwiczenia i jak artyści robią salto na koniu? |
19.III | Podsumowanie projektu. Wycieczka |
DZIECI ZADAŁY PYTANIA PROJEKTOWE. JEŚLI CHCĄ PAŃSTWO ODPOWIEDZIEĆ DZIECIOM NA ZADANE PYTANIE – ZAPRASZAMY W ROLI EKSPERTA J