GRUPY

Liczba dzieci: 24

Wiek: 6 lat

Projekt edukacyjny: Zwierzęta

Data rozpoczęcia i planowego zakończenia projektu:

15.05.2025 – 30.06.2025

 

Cele ogólne:

– kształtowanie postawy szacunku wobec roślin i zwierząt,

– poszerzanie wiedzy dzieci nt. wybranych zwierząt domowych, gospodarskich oraz dzikich, zapoznanie z ciekawostkami na ich temat,

– utrwalanie tradycji przeżywania i świętowania uroczystości tj. Dzień Dziecka, Dzień Rodziny,

– ukazanie wartości rodziny w życiu osobistym i społecznym człowieka,

–  wzmacnianie prawidłowych relacji dziecka z rodziną,

– kształtowanie więzi emocjonalnej z członkami najbliższej rodziny,

– rozwijanie postawy szacunku do innych osób oraz chęci niesienia im pomocy, obchodzenie Dnia Dobrych Uczynków,

– zapoznanie z zawodem: pszczelarza, stomatologa,

– rozwijanie dziecięcej wyobraźni, kreatywności i aktywności twórczej poprzez działalność plastyczną,

– kształtowanie tradycji rodzinnych,

– doskonalenie umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczych,

– wzbogacanie doświadczeń sensorycznych,

– kształtowanie umiejętności czerpania przyjemności z kontaktu z przyrodą,

– doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad bezpieczeństwa,

– doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad z kodeksu przedszkolaka,

– kształtowanie postawy odpowiedzialności za powierzone dyżury,

– doskonalenie umiejętności obdarzania uwagą dzieci i dorosłych,

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania podstawowych uczuć i emocji,

– rozwijanie umiejętności podawania cech charakterystycznych dla wiosny oraz nowej pory roku tj. lato,

– rozwijanie umiejętności posługiwania się porami roku, nazwami dni tygodnia oraz miesięcy,

– rozwijanie kompetencji społecznych,

– wzmacnianie wiary we własne siły,

– przełamywanie nieśmiałości do publicznych wystąpień – wzmacnianie odporności emocjonalnej,

– rozwijanie umiejętności rozróżniania świata fikcji od realnej rzeczywistości,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie kompetencji matematycznych,

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania cyfr i liczb,

– rozwijanie zainteresowań nowoczesną technologią,

– doskonalenie umiejętności samoobsługowych,

– rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,

– rozwijanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała,

– rozwijanie umiejętności językowych,

– doskonalenie umiejętności zadawania pytań,

– wzbogacanie słownictwa,

– rozwijanie zainteresowań literackich oraz czytelniczych,

– rozwijanie zainteresowań literami, wdrażanie do rozpoznawania liter, podejmowanie pierwszych prób czytania krótkich wyrazów,

– rozwijanie kreatywności oraz twórczego działania,

– rozwijanie twórczej inwencji plastycznej,

– rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych,

– kształtowanie poczucia przynależności narodowej,

– doskonalenie umiejętności klasyfikacyjnych,

– doskonalenie umiejętności prezentowania się przed grupą – wystąpienia w roli eksperta,

– rozwijanie poczucia rytmu,

– rozwijanie umiejętności wokalnych,

– rozwijanie umiejętności precyzyjnych,

– kształtowanie umiejętności utrzymywania porządku w swoim otoczeniu,

– utrwalanie zwrotów grzecznościowych,

– rozwijanie odporności emocjonalnej,

– doskonalenie umiejętności podawania własnego adresu zamieszkania,

– doskonalenie procesów pamięciowych,

– rozwijanie umiejętności recytatorskich,

– kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,

– rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

– rozwijanie prawidłowego chwytu pisarskiego,

– rozwijanie małej i dużej motoryki,

– doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,

– rozwijanie słuchu fonemowego,

– rozwijanie umiejętności grafomotorycznych,

-rozwijanie koncentracji uwagi,

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,

– kształtowanie orientacji w przestrzeni,

– kształtowanie orientacji na kartce papieru,

– doskonalenie umiejętności rozróżniania strony lewej i prawej,

– usprawnianie narządów artykulacyjnych,

– rozwijanie umiejętności parateatralnych,

– rozwijanie zainteresowań językami obcymi, wdrażanie do umiejętności posługiwania się prostymi zwrotami w języku obcym,

– integracja grupy rówieśniczej,

– rozwijanie umiejętności tanecznych,

– utrwalanie zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych tj.  środkach komunikacji miejskiej, Zoo,

– rozwijanie opiekuńczej postawy w stosunku do młodszych kolegów oraz koleżanek,

– doskonalenie umiejętności utrzymywania równowagi,

– rozwijanie szybkości i zwinności oraz dokładności w swoich działaniach podczas udziału w Igrzyskach Olimpijskich Przedszkolaków,

 

HARMONOGRAM PROJEKTU ZWIERZĘTA

TEMATY ZAJĘĆ/ DATY MOGĄ ULEC MODYFIKACJI ZE WZGLĘDU NA ZAINTERESOWANIA DZIECI, WIZYTY EKSPERTÓW ITP.

15.V Zwierzęta– co o nich wiemy?

Wprowadzenie do projektu, mapa pojęć.

16.V Zwierzęta – czego chcielibyśmy się o nich dowiedzieć? –

Lista pytań dzieci.

19.V Dlaczego gepardy są takie szybkie?
20.V Dzień Pszczoły.
21.V Dzień Dobrych Uczynków.
22.V Dzień Praw Zwierząt.
23.V Czemu kapibara to rzadkie zwierzę?
26.V Dlaczego bobry budują tamy?
27.V Czemu czarne pantery chodzą w nocy?
28.V Dlaczego lwy są groźne i mają grzywę?
29.V Dlaczego gekony chodzą w nocy?
30.V Dzień Dziecka.
02.VI Dlaczego rekin wielorybi żywi się tylko planktonem?
03.VI Dlaczego szympansy mają czarne futro a też są małpami?
04.VI Wycieczka do Starego Zoo.
05.VI Poznajemy zawód stomatologa – spotkanie z przedstawicielem zawodu.
06.VI Igrzyska Olimpijskie Przedszkolaków organizowane przez Zespół Ogrodów Jordanowskich.
09.VI Jakie są rasy wilków?
10.VI Dlaczego kurczaki są żółte?
11.VI Międzynarodowy Dzień Rysia.
12.VI Dlaczego ptaki śpią z otwartymi oczami?
13.VI Dlaczego papugi są kolorowe i powtarzają po człowieku?
16.VI Zakończenie roku szkolnego.
17.VI Dlaczego ptaki mają dzioby i latają a ludzie nie?
18.VI Jakie sią gatunki jaszczurek?
19.VI Boże Ciało.
20.VI Dlaczego hieny się śmieją?
23.VI Światowy Dzień Żyrafy.
24.VI Dlaczego surykatka biega na dwóch łapach?
25VI Dlaczego konie są płochliwe i śpią na stojąco?
26.VI Czemu wiewiórki lubią orzechy i są rude?
27.VI Jakie są rasy kotów i dlaczego niektóre koty nie lubią pływać?
30.VI Podsumowanie projektu. Quiz.

DZIECI ZADAŁY PYTANIA PROJEKTOWE. JEŚLI CHCĄ PAŃSTWO ODPOWIEDZIEĆ DZIECIOM NA ZADANE PYTANIE – ZAPRASZAMY W ROLI EKSPERTA J

mgr Edyta Wojtczak

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Pomóż mi zrobić to samemu`` - Maria Montessori

mgr Magdalena Czubińska

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Pomóż mi zrobić to samemu`` - Maria Montessori

Dorota Niedzielska

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Aby dobrze minął dzień, do wszystkich uśmiechaj się. ``

Liczba: 15 dzieci

Wiek: 3 lata

Projekt edukacyjny „Dzikie zwierzęta”

Data rozpoczęcia:02.06.2025

Data zakończenia:23.06.2025

Cele ogólne:

  • Wyjaśnienie pojęć ” dzikie” lub ” egzotyczne” zwierzęta
  • Zapoznanie dzieci z kontynentem Afryka
  • Poznanie największego ptaka żyjącego współcześnie na ziemi,
  • Kształtowanie umiejętności  dokonywania  podziału  zwierząt (ze względu na sposób odżywiania) na roślinożerne, mięsożerne i wszystkożerne,
  • Kształtowanie wrażliwości  na los poznanych  zwierząt,
  • Zapoznanie ze zwyczajami   dzikich i drapieżnych zwierząt Afryki
  • Kształtowanie umiejętności porównań wyglądu, cech i zachowania zwierząt,
  • zachęcanie do tworzenia prac plastycznych.
  • kształcenie umiejętności dzielenia na zbiory oraz porównywania ich liczebności
  • kształcenie umiejętności przeliczania elementów zbiorów i łączenia ich w pary
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni
  • rozwijanie pamięci krótko i długotrwałej
  • kształcenie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem
  • kształcenie umiejętności odpowiadania na pytanie do wysłuchanego utworu/ teatrzyku/ opowiadania
  • zapoznanie z literaturą tematyczną
  • zapoznanie z gatunkami zwierząt podczas wycieczki do ZOO
Harmonogram projektu

Dzikie zwierzęta

 Czerwiec
Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Niedziela

 

 

02

Dzikie zwierzęta- mapa myśli

03

Gimnastyka

04

Lista pytań do projektu

05

 

Poznajemy zwierzęta mieszkające w Afryce

06

 

07

 

Rajd Rodzinny

08
09

Dzień Przyjaciela

 

10

 

Gimnastyka

11

Kogo spotkamy w Dżungli

12

 

W podróży na sawannę

13

 

Jak bezpiecznie się zachować przy spotkaniu z dzikim zwierzęciem

14

 

 

15

 

16

Wyjście do Starego Zoo

 

17

Gimnastyka

18

Co jedzą dzikie zwierzęta ?

 

19

Boże Ciało

20

Dyżur

21 22
23

Pierwszy Dzień Lata

24

Gimnastyka

25

Które dzikie zwierzęta są pod ochroną

26

Na co chorować mogą dzikie zwierzęta?

27

Podsumowanie projektu

28 29
30

 

27

 

29

 

30

 

04

mgr Martyna Kwiatkowska

NAUCZYCIEL

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dawaj drugiemu człowiekowi to, co masz w sobie najlepszego, odkrywaj to, co w nim najlepsze. ``

mgr Agnieszka Pawlus

nauczyciel

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dawaj drugiemu człowiekowi to, co masz w sobie najlepszego, odkrywaj to, co w nim najlepsze. ``

Justyna Kabacińska

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dawaj drugiemu człowiekowi to, co masz w sobie najlepszego, odkrywaj to, co w nim najlepsze. ``

Liczba dzieci: 16

Wiek dzieci: 4 lata

Temat kompleksowy: Wiosna

Cele główne:
 rozbudzanie zainteresowań poznawczych otaczającym światem,
 dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną,
 wzbogacanie wiedzy dotyczącej hodowania wybranych roślin,
 poznanie pojęcia „nowalijki” – zachęcanie do jedzenia owoców i warzyw,
 rozwijanie umiejętności plastycznych i manualnych,
 kształtowanie kompetencji językowych i matematycznych,
 doskonalenie czynności samoobsługowych.

Harmonogram tematów dziennych:

Środa 19.03.2025 r. Oczekiwanie na wiosnę
Czwartek 20.03.2025 r. Matematyka
Piątek 21.03.2025 r.

Pierwszy Dzień Wiosny, Gimnastyka korekcyjna
Poniedziałek 24.03.2025 r. Kolory wiosny, Gimnastyka korekcyjna
Wtorek 25.03.2025 r. Świat wiosną
Środa 26.03.2025 r. Odgłosy wiosny, Rytmika
Czwartek 27.03.2025 r. Wiosenna pogoda, Język angielski
Piątek 28.03.2025 r. Matematyka, Gimnastyka korekcyjna

Poniedziałek 31.03.2025 r. Zwiastuny wiosny, Gimnastyka korekcyjna
Wtorek 01.04.2025 r. Warsztaty taneczne
Środa 02.04.2025 r. Pierwsze wiosenne kwiaty, Rytmika
Czwartek 03.04.2025 r. Powroty ptaków, Zwierzęta budzące się ze snu zimowego
Piątek 04.04.2025 r. Matematyka, Gimnastyka korekcyjna

Poniedziałek 07.04.2025 r. Wiosna w ogrodzie – siejemy warzywa, Gimnastyka korekcyjna
Wtorek 08.04.2025 r. Warsztaty taneczne, Język angielski
Środa 09.04.2025 r. Wiosna w parku – spacer w poszukiwaniu wiosny, Rytmika
Czwartek 10.03.2025 r. Wiosna w ogrodzie – sadzimy rośliny, Język angielski
Piątek 11.04.2025 r. Matematyka, Gimnastyka korekcyjna

mgr Mariia Matvieieva

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dzieci i zegarki nie mogą być stale nakręcane. Trzeba im też dać czas do chodzenia.`` - Jean Paul

mgr Natalia Kapała

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy-`` Dziecko chce być dobre.Jeśli nie umie- naucz. Jeśli nie wie- wytłumacz,jeśli nie może- pomóż`` (Janusz Korczak)

Juliusz Łukaszewski

ASYSTENT NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Najbardziej cieszy mnie uśmiech na twarzy dziecka.``

Mariola Polowczyk

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Najbardziej cieszy mnie uśmiech na twarzy dziecka.``

Liczba dzieci: 15

Wiek: 5 lat

Projekt edukacyjny „RODZINA”

 

Rozpoczęcie projektu: 05.05.2025 r.

Zakończenie projektu: 30.05.2025 r.

Cele:

– rozwijanie postawy przywiązania do rodziny i tradycji rodzinnych, przekazywanie wartości uniwersalnych,

– wskazanie znaczenia rodziny,

– zaspokajanie ciekawości poznawczej, stwarzanie warunków do samodzielnego dociekania i      zdobywania wiedzy oraz doświadczeń,

– integracja środowiska przedszkolnego ze środowiskiem rodzinnym dziecka,

– wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych,

– promowanie wartości rodziny jako naturalnego środowiska wychowawczego,

– poznawanie korzeni własnej rodziny i relacji panujących między jej członkami,

– wdrażanie do uroczystego przeżywania i świętowania uroczystości rodzinnych,

– aktywizowanie do podejmowania działań na rzecz członków rodziny,

– wyrabianie poczucia odpowiedzialności za wspólne działania,

– wzbudzanie szacunku do osób starszych,

– kształtowanie wrażliwości na potrzeby osób starszych,

– rozwijanie mowy i wzbogacanie słownictwa,

– doskonalenie umiejętności wypowiadania się i uważnego słuchania innych,

– rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

– rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,

– kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi,

– doskonalenie sprawności manualnej i poszerzanie doświadczeń plastycznych,

– doskonalenie motoryki małej i dużej,

– doskonalenie kompetencji matematycznych,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– rozwijanie umiejętności wokalnych,

– umuzykalnianie i rozwijanie poczucia rytmu,

– wspomaganie rozwoju emocjonalnego dzieci,

– doskonalenie umiejętności poruszania się poza terenem przedszkola.

– uczestniczy w wycieczce do Muzeum w Szreniawie

HARMONOGRAM PROJEKTU:

Podczas zajęć będziemy poszukiwać odpowiedzi na pytania projektowe zadane przez dzieci. Tematy zajęć realizowane podczas spotkań w kręgu zostaną dostosowane do wiedzy, zainteresowań oraz możliwości dzieci.

Tematy zajęć oraz terminy ich realizacji mogą ulec zmianie/modyfikacji w odpowiedzi
na zainteresowania dzieci i warunki realizacji.

Poniedziałek 05.05.2025 r. Wprowadzenie do projektu edukacyjnego „Rodzina”
Wtorek 06.05.2025 r. Lista pytań projektowych.
Środa 07.05.2025 r. Wycieczka do Muzeum Narodowego i Rolnictwa w Szreniawie
Czwartek 08.05.2025 r.. Po co jest rodzina?
Piątek 09.05.2025 r. Członkowie mojej rodziny.
Poniedziałek 12.05.2025 r. Jak rozmawiać w rodzinie ?
Wtorek 13.05.2025 r. Święta w rodzinie.
Środa 14.05.2025 r. Jak możemy spędzać czas z rodziną?
Czwartek 15.05.2025 r. Jakie mamy zawody ?
Piątek 16.05.2025 r. Jakie zawody wykonują nasi rodzice ?
   Poniedziałek 19.01.2025 r. Dzień dobrych uczynków.
Wtorek 20.05.2025 r. Dzień Pszczoły
Środa 21.05.2025 r. Jakie mamy hobby ?

Jakie mamy zainteresowania?

Czwartek 22.05.2025 r.. Dzień Praw Zwierząt
Piątek 23.05.2025 r. Czy mamy w rodzinie obowiązki ?
Poniedziałek 26.05.2025 r. Jak możemy pielęgnować pamięć o rodzinie ?
Wtorek 27.05.2025 r. Czy każda rodzina jest taka sama?
Środa 28.05.2025 r. Zabawy z rodzeństwem
Czwartek 29.05.2025 r. Drzewo genealogiczne.
Piątek 30.05.2025 r. Dzień Dziecka

Zakończenie projektu.

 

 

mgr Anna Ogrodowicz

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Bądź sobą – szukaj własnej drogi. Poznaj siebie, zanim zechcesz dzieci poznać`` J. Korczak

mgr Marta Serocka

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Nie wszystkie kwiaty zakwitają razem. Każdy ma swój czas i porę`` K. Datkun-Czerniak

Gabriela Gulińska

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Najbardziej cieszy mnie uśmiech na twarzy dziecka.``

Skip to content