GRUPY

Liczba dzieci: 24

Wiek: 6 lat

Projekt edukacyjny: Sztuka

Cele ogólne:

  • Rozbudzanie zainteresowań dzieci związanych ze sztuką
  • rozwijanie wyobraźni dziecka poprzez kontakt z wytworami sztuki (fotografie dzieł uznanych artystów polskich i zagranicznych)
  • zapoznanie z twórczością wybranych malarzy
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się wzbogaconymi technikami plastycznymi oraz umiejętne operowanie narzędziami i materiałem
  • rozwijanie uzdolnień twórczych i zainteresowań teatrem
  • zapoznanie z różnymi rodzajami tańca
  • rozwijanie umiejętności przedstawiania poznanych utworów za pomocą gestu, mimiki, ruchu
  • rozwijanie umiejętności operowania głosem pod względem intonacyjnym
  • rozbudzanie zainteresowań muzycznych dzieci
  • zapoznanie z twórczością wybranych kompozytorów
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • doskonalenie umiejętności interpretacji muzyki ruchem
  • rozwijanie kreatywności poprzez tworzenie własnych melodii i akompaniamentu
  • zapoznanie z rozmieszczeniem instrumentów w orkiestrze symfonicznej
  • poznanie wybranych instrumentów
  • rozwijanie zmysłu obserwacji
  • wzbogacanie słownictwa
  • doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter
  • kształcenie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem
  • kształcenie umiejętności aktywnego słuchania
  • kształcenie umiejętności opowiedzenia wydarzeń na podstawie ilustracji
  • kształcenie umiejętności logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słownych
  • kształcenie umiejętności goszczenia ekspertów
  • poznanie zawodów związanych ze sztuką
  • kształcenie umiejętności konstruowania z darów freblowskich
  • klasyfikowanie zbioru pod względem jednej, ustalonej cechy
  • rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
  • rozwijanie słuchu fonemowego
  • ćwiczenia w zakresie analizy i syntezy wyrazów
  • wprowadzanie liter pisanych i drukowanych
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania liter w sytuacjach zabawowych
  • utrwalanie samogłosek i spółgłosek
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni
  • kształtowanie orientacji na kartce papieru
  • rozwijanie umiejętności rachowania i przeliczania  w życiu codziennym
  • kształcenie umiejętności stosowania pojęć matematycznych
  • rozbudzenie dziecięcej ciekawości.
  • pokonywanie własnych słabości, barier i nieśmiałości.
  • aktywne rozwijanie narządów artykulacyjnych.
  • wczesne stwarzanie podstaw do nauki języków obcych.
  • kształcenie umiejętności wspólnej zabawy
  • zachęcanie do śpiewu oraz zabaw ruchowych przy muzyce
  • udział w dydaktycznych zabawach w teatr
  • zachęcanie do podejmowania swobodnych i samodzielnych zabaw ruchowych uwzględniających bieganie, turlanie, skakanie, pełzanie itp.

 

HARMONOGRAM PROJEKTU SZTUKA

TEMATY ZAJĘĆ/ DATY MOGĄ ULEC MODYFIKACJI ZE WZGLĘDU NA ZAINTERESOWANIA DZIECI, WIZYTY EKSPERTÓW ITP.

03. II SZTUKA – co o niej wiemy? – Wprowadzenie do projektu, mapa pojęć.
04. II SZTUKA– czego chcielibyśmy się dowiedzieć? – lista pytań dzieci.
05. II Skąd się wzięła sztuka?
06. II Jakie są rodzaje sztuki?
07. II Dlaczego kucharzowi wychodzą czasami piękne dania? DZIEŃ PIZZY
10. II Czy artyści występują na scenie?
11. II Jakie są rodzaje muzyki i czy trójkąt gra w muzyce rockowej?
12. II WARSZTATY ZE STUDENTAMI MEDYCYNY
13.II Jak pisarze piszą tak długie książki? DZIEŃ DOBREGO SŁOWA
14.II WALENTYNKI
17.II Czy granie na instrumentach jest sztuką? WARSZTATY MUZYCZNE – INSTRUMENTY Z CHIN
18.II Dlaczego w kinie można obejrzeć film? WYCIECZKA DO KINA MUZA
19.II Dlaczego na łyżwach się tańczy?
20.II Dlaczego na koncertach jest scena? SPOTKANIE Z WUJKIEM OGÓRKIEM
21.II Dlaczego baletnice są tak wygimnastykowane?
24.II Którzy artyści świetnie śpiewają?
25.II Jakie są rodzaje tańca? Jak się tańczy kankana oraz breakedance? Warsztaty taneczne
26.II Co to jest Judo?
27.II Co to jest karate?
28.II Dlaczego w muzeum są obrazy?
03.III Dlaczego malarz maluje i dlaczego używa różnych farb?
04.III Jak się maluje plamą?
05.III Jak się wykonuje rzeźby oraz dlaczego artyści robią wielkie rzeźby lodowe?
06.III Czy fotografia to sztuka?
07.III Co to jest rękodzieło i czy szydełkowanie jest sztuką?
10.III Czy komiks to sztuka i czy artyści tworzą bajki?
11.III Czy robienie tatuaży to sztuka?
12.III Dlaczego w teatrze jest kurtyna i scena?
13.III Czy aktorstwo to sztuka?
14.III Jak magik robi tak niesamowite sztuczki?
17.III WYCIECZKA DO KINA MUZA
18.III Dlaczego na akrobatyce są tak trudne ćwiczenia i jak artyści robią salto na koniu?
19.III Podsumowanie projektu. Wycieczka

DZIECI ZADAŁY PYTANIA PROJEKTOWE. JEŚLI CHCĄ PAŃSTWO ODPOWIEDZIEĆ DZIECIOM NA ZADANE PYTANIE – ZAPRASZAMY W ROLI EKSPERTA J

mgr Edyta Wojtczak

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Pomóż mi zrobić to samemu`` - Maria Montessori

mgr Magdalena Czubińska

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Pomóż mi zrobić to samemu`` - Maria Montessori

Dorota Niedzielska

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Aby dobrze minął dzień, do wszystkich uśmiechaj się. ``

Liczba: 15 dzieci

Wiek: 3 lata

 

Projekt edukacyjny: Wiosna

Rozpoczęcie projektu:17.03.2025

Zakończenie projektu 18.04.2025

Cele ogólne:

  • poznanie wybranych tradycji ludowych związanych z nadejściem wiosny,
  • rozwijanie zainteresowań otaczającym środowiskiem przyrodniczym i zachodzącymi w nim zmianami
  • wzbogacanie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie
  • utrwalanie wiedzy dotyczącej cykliczności pór roku i związanymi z nimi zmianami
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • wdrażanie dzieci do obserwowania typowych zjawisk atmosferycznych, zmian w świecie roślin i zwierząt, w powiązaniu z aktualną porą roku – wiosną
  • rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody
  • wytworzenie pozytywnych relacji, atmosfery wzajemnej życzliwości i szacunku
  • budzenie i rozwijanie wyobraźni muzycznej, ruchowej, werbalnej i plastycznej
  • stymulowanie percepcji wzrokowej, słuchowej i dotykowej, wzbogacanie doświadczeń zmysłowych,
  • wyzwalanie aktywności ruchowej dziecka, usprawnianie dużej i małej motoryki,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania
  • kształtowanie umiejętności przeliczania
  • kształtowanie wypowiadania się na dany temat
  • kształcenie umiejętności przeprowadzenia ankiety badawczej
  • doskonalenie umiejętności przypisywania zjawisk atmosferycznych do pory roku
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni
  • rozwijanie słownictwa
  • kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej wyrazów
  • kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat

 

Harmonogram projektu

„Poznajemy różne zawody”/ „Wiosna”

Marzec

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Niedziela
3

Poznajemy zawód-ogrodnik

4

Gimnastyka

 

Wycieczka do Apteki

5

Podniebne podróże pilota- poznajemy zawód pilota

6

Jesteśmy małymi naukowcami-poznajemy zawód – laborant

7

Dzień Kobiet –wyjście do starego zoo

8 9
10

Kto naprawia buty – poznajemy zawód szewc

11

Gimnastyka

Zegarmistrz – kto to jest i co robi ? 13

Zakończenie projektu „Poznajemy różne zawody

14

Dzień Cukiernika – dzień okolicznościowy

15

 

 

12

 

17

 

Oznaki wiosny-temat sprawdzający zainteresowanie projektem

18

 

Zwierzęta budzące się ze snu- temat sprawdzający zainteresowanie projektem

19

 

Wycieczka do Księgarni z Bajki- warsztaty z książką

20

 

Wiosna-mapa myśli

21

 

Pierwszy Dzień Wiosny- korowód wiosenny

 

24

Dzień Gofra

25

Wycieczka do Palmiarnii

26

Jak wygląda przyroda wiosną

27

Obserwacja pogody wiosną?

28

Wiosenne owady

29 30
31

Tworzymy domy dla owadów

01

Wiosenna gimnastyka

02

Czym zajmuję się ogrodnik wiosną.

04

Wiosenne obserwacje życia roślin i owadów w ogrodzie

05

Założenie ogródka kwietnego w ogrodzie.

mgr Martyna Kwiatkowska

NAUCZYCIEL

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dawaj drugiemu człowiekowi to, co masz w sobie najlepszego, odkrywaj to, co w nim najlepsze. ``

mgr Agnieszka Pawlus

nauczyciel

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dawaj drugiemu człowiekowi to, co masz w sobie najlepszego, odkrywaj to, co w nim najlepsze. ``

Justyna Kabacińska

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dawaj drugiemu człowiekowi to, co masz w sobie najlepszego, odkrywaj to, co w nim najlepsze. ``

Liczba dzieci: 16

Temat projektu: Ciało człowieka

CELE GŁÓWNE:

  • rozwijanie wiedzy o budowie i funkcjach wybranych części ciała,
  • wzbogacanie dziecięcego słownika o pojęcia związane z ludzkim organizmem,
  • kształtowanie u dzieci postawy prozdrowotnej,
  • wdrażanie do dbałości o higienę ciała,
  • rozwijanie umiejętności manualnych,
  • kształtowanie kompetencji językowych i matematycznych,
  • doskonalenie czynności samoobsługowych.
Poniedziałek 10.02.2025 r. Dzień Pizzy

Gimnastyka korekcyjna

Wtorek 11.02.2025 r. Wprowadzenie do projektu „Ciało człowieka”

Język angielski

Środa 12.02.2025 r. Jakie części ciała ma człowiek?
Czwartek 13.02.2025 r. Teatr Teatryle
Piątek 14.02.2025 r. Walentynki – wycieczka do kina
Poniedziałek 17.02.2025 r. Warsztaty muzyczne „Instrumenty z Chin”

Gimnastyka korekcyjna

Wtorek 18.02.2025 r. Warsztaty taneczne

Klub Czytającego Rodzica – wizyta taty Marty

Środa 19.02.2025 r. Po co człowiek ma kości?

Rytmika

Czwartek 20.02.2025 r. Po co człowiek ma mięśnie?

Język angielski

Piątek 21.02.2025 r. Matematyka

Gimnastyka korekcyjna

Poniedziałek 24.02.2025 r. Co to są organy wewnętrzne?

Gimnastyka korekcyjna

Wtorek 25.02.2025 r. Warsztaty taneczne

Język angielski

Środa 26.02.2025 r. Jak oddychamy?

Rytmika

Czwartek 27.02.2025 r. Jak pracuje serce?

Język angielski

Piątek 28.02.2025 r. Bal karnawałowy
Poniedziałek 03.03.2025 r. Po co człowiek ma skórę?

Gimnastyka korekcyjna

Wtorek 04.03.2025 r. Jak słyszą moje uszy?
Środa 05.03.2025 r. Jak widzą moje oczy?

Rytmika

Czwartek 06.032025 r. Jakie smaki czuje nasz język?

Język angielski

Spotkanie z Wujkiem Ogórkiem

Piątek 07.03.2025 r. Dzień Kobiet

Matematyka

Gimnastyka korekcyjna

Poniedziałek 10.03.2025 r. Dzień Dentysty – jak dbać o zęby?

Gimnastyka korekcyjna

Wtorek 11.03.2025 r. Jak dbać o higienę ciała?

Język angielski

Środa 12.03.2025 r. Co jeść, aby być zdrowym?

Rytmika

Czwartek 13.03.2025 r. Co to znaczy „ruch to zdrowie”?

Język angielski

Piątek 14.03.2025 r. Matematyka

Gimnastyka korekcyjna

Poniedziałek 17.03.2025 r. Dlaczego każdy z nas wygląda inaczej?

Gimnastyka korekcyjna

Wtorek 18.03.2025 r. Zakończenie projektu „Ciało człowieka”

Język angielski

Środa 19.03.2025 r. Dzień Żaby

Rytmika

Czwartek 20.03.2025 r. Matematyka

Język angielski

Piątek 21.03.2025 r. Pierwszy Dzień Wiosny 

Gimnastyka korekcyjna

Wiek dzieci: 4 lata

mgr Mariia Matvieieva

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dzieci i zegarki nie mogą być stale nakręcane. Trzeba im też dać czas do chodzenia.`` - Jean Paul

mgr Natalia Kapała

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy-`` Dziecko chce być dobre.Jeśli nie umie- naucz. Jeśli nie wie- wytłumacz,jeśli nie może- pomóż`` (Janusz Korczak)

Juliusz Łukaszewski

ASYSTENT NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Najbardziej cieszy mnie uśmiech na twarzy dziecka.``

Mariola Polowczyk

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Najbardziej cieszy mnie uśmiech na twarzy dziecka.``

Liczba dzieci: 15

Wiek: 5 lat

Rozpoczęcie projektu: 13.02.2025 r.

Zakończenie projektu: 28.03.2025 r.

Cele ogólne:

– Budowanie wiedzy o kosmosie (w szczególności o podróżach i

pojazdach kosmicznych).

– Wzbogacanie dziecięcego słownika o pojęcia związane z kosmosem.

– Rozbudzanie zainteresowania pracą kosmonauty,

– Rozwijanie umiejętności korzystania z urządzeń technicznych,

poznanie zasad ich działania.

– Rozwijanie umiejętności poszukiwania i wykorzystywania informacji.

– Kształtowanie postawy badawczej, zainteresowanie światem

nowoczesnych badań i technologii.

– Tworzenie warunków do samodzielnego poznawania rzeczywistości

przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, eksplorowanie.

– Rozwijanie języka w aspekcie komunikacyjny

  • Rozwijanie mowy i języka, wzbogacanie słownictwa.
  • Rozwijanie kompetencji matematycznych.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Doskonalenie samoobsługi.
  • Rozwijanie kompetencji społecznych

– Rozwijanie sprawności manualnej i umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów

– Rozwijanie inwencji twórczej

– Klasyfikowanie zbioru pod względem jednej, ustalonej cechy

– Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi

– Rozwijanie słuchu fonemowego

– Ćwiczenia w zakresie czytania globalnego

–  Doskonalenie umiejętności rozpoznawania liter w sytuacjach zabawowych

– Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

– Rozwijanie orientacji w przestrzeni

HARMONOGRAM PROJEKTU

Podczas zajęć będziemy poszukiwać odpowiedzi na pytania projektowe zadane przez dzieci. Tematy zajęć realizowane podczas spotkań w kręgu zostaną dostosowane do wiedzy, zainteresowań oraz możliwości dzieci.

Tematy zajęć oraz terminy ich realizacji mogą ulec zmianie/modyfikacji w odpowiedzi
na zainteresowania dzieci i warunki realizacji.

DATA TEMAT
13.02.2025 Wprowadzenie do projektu edukacyjnego „KOSMOS”

Lista pytań projektowych

DZIEŃ DOBREGO SŁOWA

14.02.2025 Walentynki
17.02.2025 Budowa słońca.

Warsztaty muzyczne – instrumenty z Chin

18.02.2025 Po co są gwiazdy ?
19.02.2025 Dlaczego w kosmosie nie ma grawitacji ?
20.02.2025 Ile jest planet ?

Wujek Ogórek

21.02.2025 Po co są planety ?
24.02.2025 Budowa Ziemi.
25.02.2025 Z czego zbudowany jest pierścień ?
26.02.2025 Jak powstał kosmos ?
27.02.2025 Budowa ,,Czarnej Dziury ‘’.
28.02.2025 Wycieczka do Kina Muza.
03.03.2025 Jak powstał Księżyc ?
04.03.2025 Czy ktoś mieszka na Marsie ?
05.03.2025 Po co jest Słońce ?
06.03.2025 Dlaczego planety krążą wokół Słońca ?
07.03.2025

 

DZIEŃ KOBIET
10.03.2025

 

Czy był ktoś na Księżycu ?
11.03.2025

 

Dlaczego na innych planetach nie mieszkają ludzie ?
12.03.2025

 

Jaka planeta jest największa ?
13.03.2025

 

Jaka planeta jest najmniejsza ?
14.03.2025

 

Jaka planeta krąży najbliżej Słońca ?
17.03.2025

 

Astronauta.
18.03.2025

 

Czy planety są kolorowe ?

 

19.03.2025

 

Czy w kosmosie jest tlen ?

 

20.03.2025

 

Skaliste planety Układu Słonecznego-Merkury, Wenus, Mars

 

DZIEŃ ŻABY

21.03.2025

 

Gazowe olbrzymy- Jowisz, Saturn, Uran, Neptun

 

KOROWÓD WIOSENNY

24.03.2025

 

Odkrywanie kosmosu, pojazdy kosmiczne
25.03.2025

 

Mikołaj Kopernik.
26.03.2025

 

Dlaczego Księżyc świeci w nocy ?
27.03.2025

 

Dlaczego komety spadają na Ziemię ?
28.03.2025 Podsumowanie projektu.

 

 

mgr Anna Ogrodowicz

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Bądź sobą – szukaj własnej drogi. Poznaj siebie, zanim zechcesz dzieci poznać`` J. Korczak

mgr Marta Serocka

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Nie wszystkie kwiaty zakwitają razem. Każdy ma swój czas i porę`` K. Datkun-Czerniak

Gabriela Gulińska

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Najbardziej cieszy mnie uśmiech na twarzy dziecka.``

Skip to content