GRUPY

Liczba dzieci: 24

Wiek: 6 lat

Projekt edukacyjny Wiosna

Cele ogólne:

  • Rozwijanie zainteresowania światem przyrody
  • Zapoznanie się z zagadnieniami dotyczącymi życia zwierząt
  • Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt
  •  rozwijanie umiejętności rozróżniania owadów
  • poznanie cyklu życiowego motyla
  • rozbudzenie zainteresowania małymi zwierzątkami
  • doskonalenie umiejętności interpretacji muzyki ruchem
  • rozwijanie zmysłu obserwacji
  • Uwrażliwianie na piękno przyrody
  • rozwijanie wyobraźni i koordynacji wzrokowo-ruchowej w zabawach plastycznych i konstrukcyjnych
  • rozwijanie kompetencji matematycznych dziecka w zakresie rachowania
  • rozwijanie inwencji twórczej
  • klasyfikowanie zbioru pod względem wielkości, kształtu, koloru
  • rozwijanie poczucia rytmu, ilustrowanie muzyki ruchem
  • rozwijanie mowy i koncentracji uwagi
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu
  • rozwijanie słuchu fonemowego
  • ćwiczenia w zakresie analizy i syntezy wyrazów
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania liter w sytuacjach zabawowych
  • ćwiczenia grafomotoryczne
  • utrwalenie samogłosek i spółgłosek
  • kształcenie rozumienia różnicy pomiędzy samogłoską a spółgłoską
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
  • kształtowanie orientacji na kartce papieru
  • doskonalenie posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
  • Sukcesywne rozwijanie umiejętności poznania siebie i otaczającego świata.
  • Poznanie wpływu roślin i zwierząt na życie człowieka
  • Rozbudzanie wyobraźni muzycznej podczas pląsania do muzyki, słuchania oraz śpiewania piosenek
  • Rozbudzenie dziecięcej ciekawości.
  • Pokonywanie własnych słabości, barier i nieśmiałości.
  • Kształcenie umiejętności wspólnej zabawy
  • Poznanie zawodów związanych z przyrodą
  • zachęcanie do podejmowania swobodnych i samodzielnych zabaw ruchowych uwzględniających bieganie, turlanie, skakanie, pełzanie itp.

 

HARMONOGRAM PROJEKTU WIOSNA

TEMATY ZAJĘĆ/ DATY MOGĄ ULEC MODYFIKACJI ZE WZGLĘDU NA ZAINTERESOWANIA DZIECI, WIZYTY EKSPERTÓW ITP.

20. III DZIEŃ ŻABY
21. III DZIEŃ WIOSNY – Korowód wiosenny
24. III WIOSNA – co o niej wiemy? – Wprowadzenie do projektu, mapa pojęć.
25. III WIOSNA – czego chcielibyśmy się dowiedzieć? – lista pytań dzieci.
26. III Dlaczego wiosną rosną kwiaty?
27. III Dlaczego przebiśniegi przebijają się przez śnieg, a inne kwiaty nie oraz dlaczego kwiaty gubią płatki?
28. III Jakie są rodzaje krokusów i dlaczego kwiaty są zapylane?
31. III Co to jest Marzanna? Dlaczego świętujemy nadejście wiosny, a innych pór roku nie?
01. IV Dlaczego świętujemy Prima Aprilis?
02.IV Dlaczego robi się coraz cieplej i dlaczego gdy słońce świeci jest ciepło, a gdy nie świeci jest zimno?
03.IV Dlaczego wiosną wszystko robi się zielone, a na drzewach pojawiają się pąki?
04.IV Co to są bazie kotki i jakie są rośliny wiosną?
07.IV Dlaczego wiosną sadzimy roślinki?
08.IV Jakie są rodzaje drzew?
09.IV Dlaczego wiosną dni są dłuższe?
10.IV Jak ozdabiać jajka wielkanocne? WARSZTATY Z RODZICAMI
11.IV WYCIECZKA DO KINA MUZA
14.IV Dlaczego wiosną jest Zajączek Wielkanocny?
15.IV ŚNIADANIE WIELKANOCNE
16.IV Dlaczego pogoda się zmienia i dlaczego tak często pada deszcz?
17.IV Dlaczego pojawia się tęcza?
18.IV Dlaczego świętujemy Śmigus-dyngus?
21.IV ŚMIGUS-DYNGUS
22.IV DZIEŃ ZIEMI
23.IV DZIEŃ KSIĄŻKI
24.IV Dlaczego na wiosnę wracają ptaki i dlaczego ptaki rodzą się wiosną?
25.IV Dlaczego bociany budują gniazda na wysokich słupach?
28.IV Dlaczego zwierzęta budzą się wiosną?
29.IV Dlaczego leśne zwierzęta rodzą się na wiosnę?
30.IV Jakie są majowe święta?
01.V ŚWIĘTO PRACY
02.V DZIEŃ FLAGI
05.V Dlaczego wiewiórki wychodzą z kryjówek, co robią wiosną?
06.V Dlaczego wiosną są motyle?
07.V WYCIECZKA DO SZRENIAWY
08.V Jakie owady można spotkać wiosną?
09.V Dlaczego rosną owoce, czy rosną wiosną?
12.V Podsumowanie projektu. Quiz

DZIECI ZADAŁY PYTANIA PROJEKTOWE. JEŚLI CHCĄ PAŃSTWO ODPOWIEDZIEĆ DZIECIOM NA ZADANE PYTANIE – ZAPRASZAMY W ROLI EKSPERTA

mgr Edyta Wojtczak

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Pomóż mi zrobić to samemu`` - Maria Montessori

mgr Magdalena Czubińska

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Pomóż mi zrobić to samemu`` - Maria Montessori

Dorota Niedzielska

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Aby dobrze minął dzień, do wszystkich uśmiechaj się. ``

Liczba: 15 dzieci

Wiek: 3 lata

 

Projekt edukacyjny: Moje ciało

Rozpoczęcie projektu: 05. 05. 2025

 

Harmonogram projektu

Moje ciało

 Maj
Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Niedziela
28

 

29

 

30

 

01

 

Dzień wolny

02

Przedszkole zamknięte

03 04
05

 

Poznajemy części ciała człowieka

 

 

06

 

Wycieczka do Biblioteki Pedagogicznej

 

07

 

Wycieczka do Muzeum Narodowego Rolnictwa i Przemysłu

08

 

Gimnastyka

09

 

Jaki nazywają się moje narządy wewnętrzne

10

 

 

11

 

12

Budowa szkieletu

13

Gimnastyka

14

Po co nam kości

 

15

Po co nam mięśnie

 

16

Dzień Muzeum- dzień nietypowy

17 18
19

Sport to zdrowie dla człowieka

20

Gimnastyka

21

Co się dzieje w żołądku ?

22

Dzień Praw Zwierząt

23

Jak powinniśmy dbać o swoje zdrowie

 

24 25
26

Posiadamy 5 zmysłów i je poznajemy

 

27

Gimnastyka

28

Jak poprawnie należy dbać o zęby

29

Dlaczego serce bije

30

Zakończenie projektu

04

mgr Martyna Kwiatkowska

NAUCZYCIEL

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dawaj drugiemu człowiekowi to, co masz w sobie najlepszego, odkrywaj to, co w nim najlepsze. ``

mgr Agnieszka Pawlus

nauczyciel

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dawaj drugiemu człowiekowi to, co masz w sobie najlepszego, odkrywaj to, co w nim najlepsze. ``

Justyna Kabacińska

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dawaj drugiemu człowiekowi to, co masz w sobie najlepszego, odkrywaj to, co w nim najlepsze. ``

Liczba dzieci: 16

Wiek dzieci: 4 lata

Temat kompleksowy: Wiosna

Cele główne:
 rozbudzanie zainteresowań poznawczych otaczającym światem,
 dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną,
 wzbogacanie wiedzy dotyczącej hodowania wybranych roślin,
 poznanie pojęcia „nowalijki” – zachęcanie do jedzenia owoców i warzyw,
 rozwijanie umiejętności plastycznych i manualnych,
 kształtowanie kompetencji językowych i matematycznych,
 doskonalenie czynności samoobsługowych.

Harmonogram tematów dziennych:

Środa 19.03.2025 r. Oczekiwanie na wiosnę
Czwartek 20.03.2025 r. Matematyka
Piątek 21.03.2025 r.

Pierwszy Dzień Wiosny, Gimnastyka korekcyjna
Poniedziałek 24.03.2025 r. Kolory wiosny, Gimnastyka korekcyjna
Wtorek 25.03.2025 r. Świat wiosną
Środa 26.03.2025 r. Odgłosy wiosny, Rytmika
Czwartek 27.03.2025 r. Wiosenna pogoda, Język angielski
Piątek 28.03.2025 r. Matematyka, Gimnastyka korekcyjna

Poniedziałek 31.03.2025 r. Zwiastuny wiosny, Gimnastyka korekcyjna
Wtorek 01.04.2025 r. Warsztaty taneczne
Środa 02.04.2025 r. Pierwsze wiosenne kwiaty, Rytmika
Czwartek 03.04.2025 r. Powroty ptaków, Zwierzęta budzące się ze snu zimowego
Piątek 04.04.2025 r. Matematyka, Gimnastyka korekcyjna

Poniedziałek 07.04.2025 r. Wiosna w ogrodzie – siejemy warzywa, Gimnastyka korekcyjna
Wtorek 08.04.2025 r. Warsztaty taneczne, Język angielski
Środa 09.04.2025 r. Wiosna w parku – spacer w poszukiwaniu wiosny, Rytmika
Czwartek 10.03.2025 r. Wiosna w ogrodzie – sadzimy rośliny, Język angielski
Piątek 11.04.2025 r. Matematyka, Gimnastyka korekcyjna

mgr Mariia Matvieieva

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dzieci i zegarki nie mogą być stale nakręcane. Trzeba im też dać czas do chodzenia.`` - Jean Paul

mgr Natalia Kapała

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy-`` Dziecko chce być dobre.Jeśli nie umie- naucz. Jeśli nie wie- wytłumacz,jeśli nie może- pomóż`` (Janusz Korczak)

Juliusz Łukaszewski

ASYSTENT NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Najbardziej cieszy mnie uśmiech na twarzy dziecka.``

Mariola Polowczyk

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Najbardziej cieszy mnie uśmiech na twarzy dziecka.``

Liczba dzieci: 15

Wiek: 5 lat

Projekt edukacyjny „RODZINA”

 

Rozpoczęcie projektu: 05.05.2025 r.

Zakończenie projektu: 30.05.2025 r.

Cele:

– rozwijanie postawy przywiązania do rodziny i tradycji rodzinnych, przekazywanie wartości uniwersalnych,

– wskazanie znaczenia rodziny,

– zaspokajanie ciekawości poznawczej, stwarzanie warunków do samodzielnego dociekania i      zdobywania wiedzy oraz doświadczeń,

– integracja środowiska przedszkolnego ze środowiskiem rodzinnym dziecka,

– wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych,

– promowanie wartości rodziny jako naturalnego środowiska wychowawczego,

– poznawanie korzeni własnej rodziny i relacji panujących między jej członkami,

– wdrażanie do uroczystego przeżywania i świętowania uroczystości rodzinnych,

– aktywizowanie do podejmowania działań na rzecz członków rodziny,

– wyrabianie poczucia odpowiedzialności za wspólne działania,

– wzbudzanie szacunku do osób starszych,

– kształtowanie wrażliwości na potrzeby osób starszych,

– rozwijanie mowy i wzbogacanie słownictwa,

– doskonalenie umiejętności wypowiadania się i uważnego słuchania innych,

– rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

– rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego,

– kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi,

– doskonalenie sprawności manualnej i poszerzanie doświadczeń plastycznych,

– doskonalenie motoryki małej i dużej,

– doskonalenie kompetencji matematycznych,

– rozwijanie sprawności fizycznej,

– rozwijanie umiejętności wokalnych,

– umuzykalnianie i rozwijanie poczucia rytmu,

– wspomaganie rozwoju emocjonalnego dzieci,

– doskonalenie umiejętności poruszania się poza terenem przedszkola.

– uczestniczy w wycieczce do Muzeum w Szreniawie

HARMONOGRAM PROJEKTU:

Podczas zajęć będziemy poszukiwać odpowiedzi na pytania projektowe zadane przez dzieci. Tematy zajęć realizowane podczas spotkań w kręgu zostaną dostosowane do wiedzy, zainteresowań oraz możliwości dzieci.

Tematy zajęć oraz terminy ich realizacji mogą ulec zmianie/modyfikacji w odpowiedzi
na zainteresowania dzieci i warunki realizacji.

Poniedziałek 05.05.2025 r. Wprowadzenie do projektu edukacyjnego „Rodzina”
Wtorek 06.05.2025 r. Lista pytań projektowych.
Środa 07.05.2025 r. Wycieczka do Muzeum Narodowego i Rolnictwa w Szreniawie
Czwartek 08.05.2025 r.. Po co jest rodzina?
Piątek 09.05.2025 r. Członkowie mojej rodziny.
Poniedziałek 12.05.2025 r. Jak rozmawiać w rodzinie ?
Wtorek 13.05.2025 r. Święta w rodzinie.
Środa 14.05.2025 r. Jak możemy spędzać czas z rodziną?
Czwartek 15.05.2025 r. Jakie mamy zawody ?
Piątek 16.05.2025 r. Jakie zawody wykonują nasi rodzice ?
   Poniedziałek 19.01.2025 r. Dzień dobrych uczynków.
Wtorek 20.05.2025 r. Dzień Pszczoły
Środa 21.05.2025 r. Jakie mamy hobby ?

Jakie mamy zainteresowania?

Czwartek 22.05.2025 r.. Dzień Praw Zwierząt
Piątek 23.05.2025 r. Czy mamy w rodzinie obowiązki ?
Poniedziałek 26.05.2025 r. Jak możemy pielęgnować pamięć o rodzinie ?
Wtorek 27.05.2025 r. Czy każda rodzina jest taka sama?
Środa 28.05.2025 r. Zabawy z rodzeństwem
Czwartek 29.05.2025 r. Drzewo genealogiczne.
Piątek 30.05.2025 r. Dzień Dziecka

Zakończenie projektu.

 

 

mgr Anna Ogrodowicz

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Bądź sobą – szukaj własnej drogi. Poznaj siebie, zanim zechcesz dzieci poznać`` J. Korczak

mgr Marta Serocka

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Nie wszystkie kwiaty zakwitają razem. Każdy ma swój czas i porę`` K. Datkun-Czerniak

Gabriela Gulińska

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Najbardziej cieszy mnie uśmiech na twarzy dziecka.``

Skip to content