GRUPY

Liczba dzieci: 24

Wiek: 6 lat

Projekt edukacyjny: Jesień

Data rozpoczęcia i planowego zakończenia projektu:

06.11.2024 – 06.12.2024

 

Cele ogólne:

– rozbudzanie zainteresowań światem przyrody,

– uwrażliwianie na piękno przyrody,

– doskonalenie umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczych,

– kształtowanie postawy szacunku wobec roślin i zwierząt,

– kształtowanie umiejętności czerpania przyjemności z kontaktu z przyrodą,

– doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad bezpieczeństwa,

– doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad z kodeksu przedszkolaka,

– kształtowanie postawy odpowiedzialności za powierzone dyżury,

– doskonalenie umiejętności obdarzania uwagą dzieci i dorosłych,

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania podstawowych uczuć i emocji,

– kształtowanie proekologicznej postawy, dbałości o środowisko naturalne,

– rozwijanie umiejętności podawania cech charakterystycznych dla jesieni,

– rozwijanie umiejętności posługiwania się porami roku, nazwami dni tygodnia oraz miesięcy,

– rozwijanie kompetencji społecznych,

– rozwijanie umiejętności rozróżniania świata fikcji od realnej rzeczywistości,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie kompetencji matematycznych,

– wdrażanie do umiejętności rozpoznawania cyfr i liczb,

– rozwijanie zainteresowań nowoczesną technologią,

– doskonalenie umiejętności samoobsługowych,

– rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,

– rozwijanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała,

– rozwijanie umiejętności językowych,

– doskonalenie umiejętności zadawania pytań,

– wzbogacanie słownictwa,

– rozwijanie zainteresowań literackich oraz czytelniczych,

– rozwijanie zainteresowań literami, wdrażanie do rozpoznawania liter, podejmowanie pierwszych prób czytania krótkich wyrazów,

– rozwijanie kreatywności oraz twórczego działania,

– rozwijanie twórczej inwencji plastycznej,

– rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych,

– kształtowanie poczucia przynależności narodowej,

– doskonalenie umiejętności klasyfikacyjnych,

– doskonalenie umiejętności prezentowania się przed grupą – wystąpienia w roli eksperta,

– rozwijanie poczucia rytmu,

– rozwijanie umiejętności precyzyjnych,

– kształtowanie umiejętności utrzymywania porządku w swoim otoczeniu,

– utrwalanie zwrotów grzecznościowych,

– rozwijanie odporności emocjonalnej,

– doskonalenie umiejętności podawania własnego adresu zamieszkania,

– doskonalenie procesów pamięciowych,

– kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,

– rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,

– rozwijanie prawidłowego chwytu pisarskiego,

– rozwijanie małej i dużej motoryki,

– doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,

– rozwijanie słuchu fonemowego,

-rozwijanie koncentracji uwagi,

– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,

– kształtowanie orientacji w przestrzeni,

– kształtowanie orientacji na kartce papieru,

– doskonalenie umiejętności rozróżniania strony lewej i prawej,

– usprawnianie narządów artykulacyjnych,

– rozwijanie umiejętności parateatralnych,

– rozwijanie zainteresowań językami obcymi, wdrażanie do umiejętności posługiwania się prostymi zwrotami w języku obcym,

– integracja grupy rówieśniczej,

– rozwijanie umiejętności tanecznych,

– rozwijanie umiejętności wokalnych,

– utrwalanie zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych tj.  środkach komunikacji miejskiej, kinie,

– rozwijanie opiekuńczej postawy w stosunku do młodszych kolegów oraz koleżanek,

– doskonalenie umiejętności utrzymywania równowagi,

– rozwijanie postawy szacunku do starszych osób oraz chęci niesienia im pomocy,

 

 

 

 

HARMONOGRAM PROJEKTU

JESIEŃ

TEMATY ZAJĘĆ/ DATY MOGĄ ULEC MODYFIKACJI ZE WZGLĘDU NA ZAINTERESOWANIA DZIECI, WIZYTY EKSPERTÓW ITP.

06. XI Jesień – wprowadzenie do projektu, mapa pojęć.
07. XI Jesień – czego chcielibyśmy się dowiedzieć? – pytania projektowe dzieci.
08. XI Dlaczego obchodzimy Święto Niepodległości – Przegląd Twórczości Patriotycznej „Moja Ojczyzna”.
11. XI Święto Niepodległości – dzień wolny od zajęć opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznych.
12. XI Dlaczego liście zmieniają barwy i spadają z drzew?
13. XI Jakie są rodzaje grzybów?
14. XI Podarunek dla Seniora.
15. XI Balik Jesienny.
18. XI Wycieczka do kina Muza.
19. XI Dlaczego z drzew spadają kasztany?
20. XI Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka.
21. XI Dlaczego orzechy laskowe tak się nazywają i skąd się wziął orzech włoski?
22. XI Czy można mieszać jesienne kolory?
25. XI Dlaczego szyszki trzymają się na drzewie?
26. XI Skąd się bierze jarzębina?
27. XI Dlaczego ptaki odlatują jesienią?
28. XI Dlaczego wiewiórka ma dziuplę w drzewie?
29. XI Dzień Pluszowego Misia-Dzień Piżamy-Andrzejki.
02 XII Dlaczego jeż chowa się w liściach i jakie zwierzęta zasypiają w zimę?
03. XII Jakie owoce są do zbioru jesienią?
04. XII Jakie warzywa są do zbioru jesienią?
05. XII Czemu w burze występuje deszcz i dlaczego jesienią jest chłodna pogoda?
06. XII

 

 

 

Zakończenie projektu, quiz.

Mikołajki.

WSZYSTKIE PYTANIA ZADAŁY DZIECI. JEŚLI CHCĄ PAŃSTWO ODPOWIEDZIEĆ DZIECIOM NA ZADANE PYTANIE – ZAPRASZAMY W ROLI EKSPERTA

mgr Edyta Wojtczak

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Pomóż mi zrobić to samemu`` - Maria Montessori

mgr Magdalena Czubińska

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Pomóż mi zrobić to samemu`` - Maria Montessori

Dorota Niedzielska

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Aby dobrze minął dzień, do wszystkich uśmiechaj się. ``

Liczba: 13 dzieci

Wiek: 3 lata

Temat Projektu:  Nadchodzi Jesień

Rozpoczęcie projektu :23.09.2024

Zakończenie projektu:29.10.2024

Cele ogólne:

  • Uświadomienie konieczności ubierania się stosownie do warunków atmosferycznych występujących o danej porze roku, dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów, próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu.
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • rozwijanie aparatu głosowego
  • reagowanie na sygnał dźwiękowy
  • określanie elementów muzyki: cicho- głośno
  • poznanie nazw kolorów: zielony, czerwony, żółty, pomarańczowy
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • Podawanie nazw przyborów do sprzątania ogrodu;
  • Przeliczanie w granicach możliwości dzieci;
  • Kształtowanie sprawności fizycznej dzieci: zachęcanie i wdrażanie do uczestnictwa w zorganizowanych zabawach i zajęciach ruchowych w Sali
  • tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej
  • rozwiązywanie prostych zagadek słownych
  • klasyfikowanie zwierząt tworząc zbiory wg jednej cechy
  • tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, umiejętność skupienia uwagi, rozwijanie mowy, logicznego myślenia,
  • rozwijanie zainteresowań zabawami teatralnymi
  • wspieranie samodzielnych działań dziecka
  • tworzenie warunków sprzyjających aktywności ruchowej dziecka
  • uważnie słucha wiersz, zapamiętuje jego treść
  • śpiewa piosenkę;
  • potrafi odpowiedzieć na pytanie
  • segreguje owoce i warzywa według zbiorów;

Harmonogram Projektu „Nadchodzi Jesień”

 

Tematy zajęć, daty mogą ulec zianie ze względu na zainteresowanie dzieci, wizyty ekspertów itp.

23.09 Oznaki jesieni.
24.09 Gimnastyka Cudaczków
25.09 Pory roku.
26.09 Jesienne zabawy.
27.09 Dary jesieni.
30.09 Jesień w sadzie.
01.10 Mapa myśli
02.10 Lista pytań do projektu cz.1
03.10 Lista pytań do projektu cz.2
04.10 Po co jest jesień?
07.10 Jaka jest pogoda jesienią?
08.10 Z jakich części zbudowane jest drzewo?
09.10 Zajęcia z psychologiem
10.10 W jakie rzeczy ubieramy się jesienią
11.10 Czy wszystkie drzewa mają liście?
14.10 Z których drzew spadają liście?
15.10 Czy jesienią zostawiamy liście w ogrodzie?
16.10 Co robią zwierzęta jesienią?
17.10 Które z zwierząt zasypiają jesienią?
18.10 Co zimą jedzą  zwierzęta ?Czy robią zapasy?
21.10 Czy ludzie robią zapasy?
22.10 Jak się przechowuje jedzenie na zimę?
23.10 Jak nazywają się grzyby, które występują w lesie?
24.10 Które grzyby można jeść?
25.10 Jak się nazywają domy zwierząt?
28.10 Jak są pory roku po angielsku?
29.10 Podsumowanie projektu
30.10 Pasowanie na przedszkolaka
31.10 Dzień Dyni

mgr Martyna Kwiatkowska

NAUCZYCIEL

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dawaj drugiemu człowiekowi to, co masz w sobie najlepszego, odkrywaj to, co w nim najlepsze. ``

mgr Agnieszka Pawlus

nauczyciel

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dawaj drugiemu człowiekowi to, co masz w sobie najlepszego, odkrywaj to, co w nim najlepsze. ``

Justyna Kabacińska

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dawaj drugiemu człowiekowi to, co masz w sobie najlepszego, odkrywaj to, co w nim najlepsze. ``

Liczba dzieci: 16

Wiek dzieci: 4 lata

Temat kompleksowy: Polska- moja Ojczyzna

 CELE GŁÓWNE:

  • kształtowanie poczucia tożsamości narodowej i przywiązania do swojego kraju,
  • utrwalenie znajomości symboli narodowych: flaga, godło, hymn,
  • rozbudzanie zainteresowań miastem Poznań oraz utrwalenie adresu miejsca zamieszkania,
  • poznanie wybranych polskich legend,
  • nabywanie umiejętności właściwego zachowania się podczas świąt narodowych oraz w miejscach kultury i sztuki (teatr),
  • kształtowanie kompetencji językowych i matematycznych,
  • rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

 

Poniedziałek 28.10.2024 r. Polska – moja Ojczyzna

Gimnastyka korekcyjna

Wtorek 29.10.2024 r. Warsztaty taneczne

Język angielski

Środa 30.10.2024 r. Polskie Symbole Narodowe
Czwartek 31.10.2024 r. Matematyka

Język angielski

Piątek 01.11.2024 r. ——————–
Poniedziałek 04.11.2024 r. Poznań – tu mieszkam

Gimnastyka korekcyjna

Wtorek 05.11.2024 r. Hymn małego Patrioty

Język angielski

Środa 06.11.2024 r. Wycieczka do Teatru Animacji
Czwartek 07.11.2024 r. Matematyka

Język angielski

Piątek 08.11.2024 r. Przegląd Twórczości Patriotycznej „Moja Ojczyzna”
Poniedziałek 11.11.2024 r. ——————–
Wtorek 12.11.2024 r. Wycieczka do Straży Pożarnej
Środa 13.11.2024 r. Miasta Polski

Rytmika

Czwartek 14.11.2024 r. Podarunek dla Seniora

Język angielski

Piątek 15.11.2024 r. Matematyka

Gimnastyka korekcyjna

mgr Mariia Matvieieva

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Dzieci i zegarki nie mogą być stale nakręcane. Trzeba im też dać czas do chodzenia.`` - Jean Paul

mgr Natalia Kapała

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy-`` Dziecko chce być dobre.Jeśli nie umie- naucz. Jeśli nie wie- wytłumacz,jeśli nie może- pomóż`` (Janusz Korczak)

Juliusz Łukaszewski

ASYSTENT NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Najbardziej cieszy mnie uśmiech na twarzy dziecka.``

Mariola Polowczyk

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Najbardziej cieszy mnie uśmiech na twarzy dziecka.``

Liczba dzieci: 15

Wiek: 5 lat

Temat projektu edukacyjnego :,, Jesień’’

Rozpoczęcie projektu: 23.09.2024 r.

Zakończenie projektu: 15.11 .2024 r.

Cele ogólne:

  • Rozbudzanie zainteresowania światem przyrody.
  • Obserwowanie wybranych środowisk przyrodniczych, zwrócenie uwagi na dominująca kolorystykę, zmiany , jakie zachodzą w przyrodzie
  • Kształtowanie postawy szacunku wobec roślin i zwierząt.
  • Uwrażliwianie na piękno przyrody.
  • Kształtowanie umiejętności czerpania przyjemności z kontaktu z przyrodą.
  • Rozwijanie mowy i języka, wzbogacanie słownictwa.
  • Tworzenie warunków do samodzielnego poznawania otaczającej przyrody w trakcie obserwowania, eksplorowania i eksperymentowania
  • Kształtowanie proekologicznej postawy, dbałości o środowisko naturalne.
  • Rozwijanie kompetencji matematycznych.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Doskonalenie samoobsługi.
  • Rozwijanie kompetencji społeczny

HARMONOGRAM PROJEKTU

Podczas zajęć będziemy poszukiwać odpowiedzi na pytania projektowe zadane przez dzieci. Tematy zajęć realizowane podczas spotkań w kręgu zostaną dostosowane do wiedzy, zainteresowań oraz możliwości dzieci.

Tematy zajęć oraz terminy ich realizacji mogą ulec zmianie/modyfikacji w odpowiedzi
na zainteresowania dzieci i warunki realizacji.

DATA TEMAT
23.09.2024 Wprowadzenie do projektu edukacyjnego „Jesień”. Mapa myśli.
24.09.2024 Lista pytań projektowych.
25.09.2024 Jakie mamy oznaki jesieni ?
26.09.2024 Jakie mamy dary jesieni ?

Dzień Pyry

27.09.2024 Dzień chłopaka.
30.09.2024 Spotkanie z policjantem. Warsztaty muzyczne.
01.10.2024 Dlaczego liście robią się kolorowe, suche lub brązowe?
02.10.2024 Matematyka.
03.10.2024 Dlaczego spadają szyszki ?
04.10.2024 Dlaczego jesienią pada deszcz?
07.10.2024 Dlaczego osy lubią przebywać w sadzie?
08.10.2024 Matematyka.
09.10.2024 Jakie warzywa rosną jesienią?

Jakie warzywa jemy jesienią?

10.10.2024 Światowy Dzień Drzewa
11.10.2024 Wycieczka do Lasku Marcelińskiego – spotkanie z leśniczym.
14.10.2024 Dzień Edukacji Narodowej. (Bal)
15.10.2024 Wycieczka do apteki.
16.10.2024 Dlaczego wybieramy warzywa jesienią ?
17.10.2024 Wycieczka do Kina Muza.
18.10.2024 Dlaczego robi się zimno na dworze ?
21.10.2024 Dlaczego ludzie się ciepło ubierają ?
22.10.2024 Zajęcia terenowe – Stragan
23.10.2024 Z jakich owoców możemy robić przetwory ?
24.10.2024 Czy można jeść grzyby trujące ?
25.10.2024 Matematyka.
28.10.2024 Jakie mamy grzyby jadalne ?
29.10.2024 Co dzieje się ze zwierzętami jesienią?

 

30.10.2024

 

Jakie owoce rosną na kasztanowcu?
31.10.2024 Dzień Dyni.

 

04.11.2024 Na jakim drzewie rosną żołądzie ?

 

05.11.2024 Jak możemy dbać o ptaki zimą?

 

06.11.2024 Czy ptaki wędrują jesienią ?

 

07.11.2024 Co to jest jesienna szaruga ?

 

08.11.2024 Dzień Niepodległości – Przegląd Twórczości Patriotycznej

 

12.11.2024 Jarzębinowe korale.

 

13.11.2024 Jakie mamy rodzaje orzechów ?

 

14.11.2024 Matematyka

 

15.11.2024 Zakończenie projektu – wycieczka do Parku Wilsona/Balik Jesienny

 

mgr Anna Ogrodowicz

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Bądź sobą – szukaj własnej drogi. Poznaj siebie, zanim zechcesz dzieci poznać`` J. Korczak

mgr Marta Serocka

WYCHOWAWCA GRUPY

Motto przyświecające mojej pracy: ``Nie wszystkie kwiaty zakwitają razem. Każdy ma swój czas i porę`` K. Datkun-Czerniak

Gabriela Gulińska

POMOC NAUCZYCIELA

Motto przyświecające mojej pracy: ``Najbardziej cieszy mnie uśmiech na twarzy dziecka.``

Skip to content