Liczba dzieci: 24
Wiek: 6 lat
Projekt edukacyjny: Jesień
Data rozpoczęcia i planowego zakończenia projektu:
06.11.2024 – 06.12.2024
Cele ogólne:
– rozbudzanie zainteresowań światem przyrody,
– uwrażliwianie na piękno przyrody,
– doskonalenie umiejętności prowadzenia obserwacji przyrodniczych,
– kształtowanie postawy szacunku wobec roślin i zwierząt,
– kształtowanie umiejętności czerpania przyjemności z kontaktu z przyrodą,
– doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad bezpieczeństwa,
– doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad z kodeksu przedszkolaka,
– kształtowanie postawy odpowiedzialności za powierzone dyżury,
– doskonalenie umiejętności obdarzania uwagą dzieci i dorosłych,
– doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania podstawowych uczuć i emocji,
– kształtowanie proekologicznej postawy, dbałości o środowisko naturalne,
– rozwijanie umiejętności podawania cech charakterystycznych dla jesieni,
– rozwijanie umiejętności posługiwania się porami roku, nazwami dni tygodnia oraz miesięcy,
– rozwijanie kompetencji społecznych,
– rozwijanie umiejętności rozróżniania świata fikcji od realnej rzeczywistości,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– rozwijanie kompetencji matematycznych,
– wdrażanie do umiejętności rozpoznawania cyfr i liczb,
– rozwijanie zainteresowań nowoczesną technologią,
– doskonalenie umiejętności samoobsługowych,
– rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,
– rozwijanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała,
– rozwijanie umiejętności językowych,
– doskonalenie umiejętności zadawania pytań,
– wzbogacanie słownictwa,
– rozwijanie zainteresowań literackich oraz czytelniczych,
– rozwijanie zainteresowań literami, wdrażanie do rozpoznawania liter, podejmowanie pierwszych prób czytania krótkich wyrazów,
– rozwijanie kreatywności oraz twórczego działania,
– rozwijanie twórczej inwencji plastycznej,
– rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych,
– kształtowanie poczucia przynależności narodowej,
– doskonalenie umiejętności klasyfikacyjnych,
– doskonalenie umiejętności prezentowania się przed grupą – wystąpienia w roli eksperta,
– rozwijanie poczucia rytmu,
– rozwijanie umiejętności precyzyjnych,
– kształtowanie umiejętności utrzymywania porządku w swoim otoczeniu,
– utrwalanie zwrotów grzecznościowych,
– rozwijanie odporności emocjonalnej,
– doskonalenie umiejętności podawania własnego adresu zamieszkania,
– doskonalenie procesów pamięciowych,
– kształtowanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem,
– rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
– rozwijanie prawidłowego chwytu pisarskiego,
– rozwijanie małej i dużej motoryki,
– doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
– rozwijanie słuchu fonemowego,
-rozwijanie koncentracji uwagi,
– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
– kształtowanie orientacji w przestrzeni,
– kształtowanie orientacji na kartce papieru,
– doskonalenie umiejętności rozróżniania strony lewej i prawej,
– usprawnianie narządów artykulacyjnych,
– rozwijanie umiejętności parateatralnych,
– rozwijanie zainteresowań językami obcymi, wdrażanie do umiejętności posługiwania się prostymi zwrotami w języku obcym,
– integracja grupy rówieśniczej,
– rozwijanie umiejętności tanecznych,
– rozwijanie umiejętności wokalnych,
– utrwalanie zasad kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych tj. środkach komunikacji miejskiej, kinie,
– rozwijanie opiekuńczej postawy w stosunku do młodszych kolegów oraz koleżanek,
– doskonalenie umiejętności utrzymywania równowagi,
– rozwijanie postawy szacunku do starszych osób oraz chęci niesienia im pomocy,
HARMONOGRAM PROJEKTU
JESIEŃ
TEMATY ZAJĘĆ/ DATY MOGĄ ULEC MODYFIKACJI ZE WZGLĘDU NA ZAINTERESOWANIA DZIECI, WIZYTY EKSPERTÓW ITP.
06. XI | Jesień – wprowadzenie do projektu, mapa pojęć. |
07. XI | Jesień – czego chcielibyśmy się dowiedzieć? – pytania projektowe dzieci. |
08. XI | Dlaczego obchodzimy Święto Niepodległości – Przegląd Twórczości Patriotycznej „Moja Ojczyzna”. |
11. XI | Święto Niepodległości – dzień wolny od zajęć opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznych. |
12. XI | Dlaczego liście zmieniają barwy i spadają z drzew? |
13. XI | Jakie są rodzaje grzybów? |
14. XI | Podarunek dla Seniora. |
15. XI | Balik Jesienny. |
18. XI | Wycieczka do kina Muza. |
19. XI | Dlaczego z drzew spadają kasztany? |
20. XI | Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka. |
21. XI | Dlaczego orzechy laskowe tak się nazywają i skąd się wziął orzech włoski? |
22. XI | Czy można mieszać jesienne kolory? |
25. XI | Dlaczego szyszki trzymają się na drzewie? |
26. XI | Skąd się bierze jarzębina? |
27. XI | Dlaczego ptaki odlatują jesienią? |
28. XI | Dlaczego wiewiórka ma dziuplę w drzewie? |
29. XI | Dzień Pluszowego Misia-Dzień Piżamy-Andrzejki. |
02 XII | Dlaczego jeż chowa się w liściach i jakie zwierzęta zasypiają w zimę? |
03. XII | Jakie owoce są do zbioru jesienią? |
04. XII | Jakie warzywa są do zbioru jesienią? |
05. XII | Czemu w burze występuje deszcz i dlaczego jesienią jest chłodna pogoda? |
06. XII
|
Zakończenie projektu, quiz.
Mikołajki. |
WSZYSTKIE PYTANIA ZADAŁY DZIECI. JEŚLI CHCĄ PAŃSTWO ODPOWIEDZIEĆ DZIECIOM NA ZADANE PYTANIE – ZAPRASZAMY W ROLI EKSPERTA