ZAJĘCIA

PLAN DNIA

Godziny pracy oddziałów

Urwisy 7.00- 17.00

Cudaczki 8.00- 15.00

Smyki 6.30- 16.30

Figielki 8:00- 17.00

6.30- 7.30

  • schodzenie się dzieci,
  • stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym.
  • zabawy indywidualne i w grupach,
  • korzystanie z gier i układanek stolikowych,
  • zabawy zorganizowane w kole lub przy muzyce,
  • prace porządkowe w sali,
  • zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych

7.30- 8.20

  • ćwiczenia poranne, zabawy integracyjne i/lub rozwijające kompetencje społeczne dzieci
  • ćwiczenia logopedyczne

8.20- 8. 30

  • przygotowanie do śniadania
  • wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych i czynności samoobsługowych

8.30- 9.00

  • doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,
  • kulturalne zachowanie się przy stole.
  • wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności
    mycia zębów

9.00- 10.00

  • zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz
    przyjętego programu wychowania przedszkolnego Dar Zabawy (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej)

10.00 – 11.50

  • przygotowania do wyjścia na świeże powietrze do ogrodu przedszkolnego lub spaceru
  • zabawy dowolne na placu przedszkolnym,
  • zwracanie uwagi na bezpieczne korzystanie z urządzeń rekreacyjnych,
  • spacery, wycieczki,
  • zachowanie bezpieczeństwa,
  • przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie
  • w zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej
    aktywności dziecka i wspierające integrację.

11.50- 12.00

  • Czynności samoobsługowe w szatni, przygotowanie do
    posiłku.

12.00- 12.30

  • I danie – zupa i deser
  • zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do
    niektórych potraw,
  • dbanie o utrzymanie czystości na stolikach
  • czynności higieniczne po obiedzie

12.30- 13.50

  • odpoczynek i relaksacja podczas słuchania bajek lub muzyki relaksacyjnej
  • zabawy zgodne z zainteresowaniami dzieci
  • praca indywidualna
  • odpoczynek i relaksacja podczas słuchania bajek lub muzyki relaksacyjnej
  • zabawy zgodne z zainteresowaniami dzieci
  • praca indywidualna
  • słuchanie bajek lub muzyki relaksacyjnej
  • w zależności od pogody zabawy dowolne w sali lub na powietrzu,
  • realizacja zadań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej.
  • praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym,
    zajęcia specjalistyczne,
  • zabawy w/g inicjatywy dzieci, w kącikach tematycznych, prace porządkowe.

13.50- 14.30

  • przygotowanie dzieci do obiadu – II danie i deser
  • wyrabianie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami
  • dbanie o utrzymanie czystości na stolikach
  • czynności higieniczne po obiedzie

14.35- 15.00

  • tworzenie sytuacji edukacyjnych mających na celu rozwój indywidualnych cech dziecka
  • ćwiczenia graficzne,
  • utrwalenie poznanych wierszy i piosenek.

15.00- 17.00

  • gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub w sali przedszkolnej
  • zabawy dowolne i tematyczne wg zainteresowań dzieci.
  • rozchodzenie się dzieci do domów

ZAJĘCIA REALIZOWANE W RAMACH WSPARCIA PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEGO: 

logopedia: poniedziałek, wtorek, środa, piątek: 12.30- 15.30; czwartek 8.00- 11.00 – zajęcia indywidualne dla dzieci z diagnozą logopedyczną

WE WRZEŚNIU TRWAJĄ BADANIA PRZESIEWOWE DLA WSZYSTKICH DZIECI W PRZEDSZKOLU. BADANIA KWALIFIKUJĄ DZIECI DO OBJĘCIA TERAPIĄ LOGOPEDYCZNĄ W PRZEDSZKOLU.

wsparcie pedagoga specjalnego: zajęcia indywidualne lub w grupach dwu- trzy osobowych wtorek 11.30- 15.00; środa 9.30- 12.30; czwartek 13.00- 14.00

zajęcia z psychologiem: poniedziałek 8.45- 14.45, wtorek, środa: 8.45- 13.45 ( rewalidacja 11.00- 12.00), czwartek: rewalidacja 13.00- 14.00, piątek 8.30- 13.30

zajęcia odbywają się w formie zabaw indywidualnych, w parach lub małych grupach-  TUS oraz raz w tygodniu z całą grupą przedszkolną w formie autorskich zajęć profilaktyki zdrowia psychicznego

ZAJĘCIA  REALIZOWANE W PRAMACH REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ: 

j. angielski: wtorek, czwartek: 9.00- 10.30

gimnastyka korekcyjna: czwartek 10.00- 12.00 ( zajęcia trwają 30 minut dla każdej z grup)

rytmika: środa 11.15- 13.15

PONIEDZIAŁEK
WTOREK j. angielski j. angielski

 

 

j. angielski

 

 

j. angielski
ŚRODA rytmika 11.15- 11.45 rytmika 11.45- 12.15 rytmika 12.15- 12.45 rytmika 12.45- 13.15
CZWARTEK j. angielski 9.30- 9.45 j. angielski 9.45-10.00 j. angielski 10.00- 10.30 j. angielski 9.00- 9.30
gimnastyka korekcyjna 10.00- 12.00
PIĄTEK  

 

 

 

 

 

 

 

ZAJĘCIA DODATKOWE PŁATNE:
PONIEDZIAŁEK
WTOREK
ŚRODA
CZWARTEK
PIĄTEK
Skip to content